مرجع وبلاگ های شهرستان مانه و سملقان

آخرین نظرات

بجنورد آماده استقبال از نمایشگاه بزرگ کتاب

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۲۴ ب.ظ

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت برنامه‌های نمایشگاه بزرگ کتاب تصریح کرد: این نمایشگاه از 20 خرداد به مدت 6 روز در محل روز بازار امام رضا(ع) برپا می‌شود.

وی با یادآوری اینکه زمان بازدید مردم از این نمایشگاه از ساعت 14 تا 22 پیش‌بینی شده است، افزود: 180 غرفه اصلی و جنبی برای هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب بجنورد نخستین نمایشگاه کتاب استان‌های کشور در سال 93 است، افزود: سه میلیارد ریال بن کتاب برای این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی برای کمک به خرید علاقمندان به مطالعه، بن کتاب با تخفیف 40 درصد به بازدیدکنندگان عرضه خواهد شد که بن‌های تخفیف کتاب این نمایشگاه به صورت الکترونیکی ارائه خواهد شد.

هدایتی از دعوت 200 ناشر به نمایشگاه کتاب استان خبر داد و گفت: ارائه کتاب‌های جدید از ویژگی‌های این دور از نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی از نمایشگاه کتاب را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و علمی در استان دانست و بیان داشت: امیدواریم مردم از این حرکت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه استقبال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: به طور حتم برگزاری نمایشگاه کتاب موجب ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه می‌شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در بجنورد فرصت بسیار مناسبی برای عرضه افکار فرهنگی مختلف است و با فراهم شدن زمینه حضور ناشران مختلف، غنای نمایشگاه بیشتر شده و میزان استقبال و فروش کتاب نیز افزایش خواهد یافت.

هدایتی با یادآوری اینکه نقش کتاب در ترویج، گسترش و معرفی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی اساسی است، بر تلاش حوزه‌های مختلف مرتبط بافرهنگ در راستای ترویج کتابخوانی تاکید کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بایستی به گونه‌ای تلاش شود تا کتاب به عنوان کالای فرهنگی وارد سبد خانوارها شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی