مرجع وبلاگ های شهرستان مانه و سملقان

آخرین نظرات

علت دسترسی آسان به مواد مخدردراستان چیست؟

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۲ ق.ظ

خبرهایی که روزانه از افزایش مصرف مواد مخدر در استان گزارش می شود این سئوال بزرگ را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که علت دسترسی آسان به مواد مخدر و افزایش مصرف آن که به گفته مسئولان حالا دیگر در روستاها بیشتر از شهر شده است،چیست ؟

علت دسترسی آسان به مواد مخدردراستان چیست؟

اترک : چرا باید 60 درصد زندانیان و مجرمانی که 

 
در زندان های این استان به سر می برند مجرمان مواد مخدر باشند؟
شاید به قول مسئولان جاگزینی فرهنگ‌ها و بازی‌های قدیمی و اصیل به شب‌نشینی واعتیاد علل گرایش این افراد به اعتیاد باشد اما آیا دردسترس بودن انواع مواد مخدر که یکی از مهمترین عوامل اعتیاد در همه سطوح سنی است نمی تواند دلیل این گرایش های روز افزون شود؟
 
آنچه مسلم است این است که اگر چیزی به آسانی در اختیار مردم قرار نگیرد گرایش به آن آسان تر صورت نمی پذیرد و این  گرایش و دسترسی آسان به مواد مخدر این نکته را ثابت می کند که در برنامه های پیشگیرانه که یکی از آن می تواند محدود کردن دستیابی به این گونه مواد باشد به خوبی عملی کنیم.
 
امروزه شاهد هستیم که فروشندگان کلان و خرد مواد مخدر دربین مردم به راحتی بکار خود ادامه می دهند و روزانه شاهد تباه شدن زندگی و مرگ تدریجی هزاران جوان وحتی نوجوان در اطرافمان هستیم.
 
اگر برداشت غلط از آثار استفاده از مواد مخدر در بین مردم جا افتاده است آیا تاکنون سعی کرده ایم بطور مداوم آموزش های پیشگیری  داشته باشیم و آثار سوئ استفاده  از این مواد را بیان کنیم؟
 
نکته دیگر اینکه با وجود این همه قربانی این معضل شوم در جامعه آیا تاکنون علل و عوامل موثر در شروع مصرف و اعتیاد به مواد در نوجوانان و جوانان شناسایی نشده است؟
 
اگر این چنین باشد آیا  تا بخواهیم بررسی کامل کنیم و شناخت دقیقی از منطقه داشته باشیم  و وضعیت بهداشتی ، روان‌شناختی و بررسی‌های همه‌گیر انجام دهیم ، این شایع‌ترین انواع مواد مصرفی دراستان چیزی از  گروههای سنی افراد در معرض خطررا باقی خواهد گذاشت که به درمان آنان بپردازیم؟
 
امیدواریم تا زمانی که به دنبال انتخاب استراتژی‌های مختلفی برای جلوگیری شیوع اعتیاد هستیم وضعیت جامعه به حالت احتضار در نیایید که  دیگر نتوان کاری برای نجات آن انجام داد و مرگ تنها چاره آن نباشد!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی