مرجع وبلاگ های شهرستان مانه و سملقان

آخرین نظرات

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

مانه وسملقان، افتخار میزبانی دو شهید گمنام دیگر را نیز به دست آورده

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام)70 شهید گمنام در 38 نقطه از کشور تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.


پیکرهای پاک و نورانی 82 شهید دفاع مقدس در ایام شهادت رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) در 22 استان و 38 نقطه از کشور به خاک سپرده خواهند شد که از این بین 70 شهید، گمنام و مربوط به عملیات های آفندی سال67، تک دشمن سال 67، خیبر، کربلای 5 و والفجر8 هستند و مشخصات 12 شهید بزرگوار شناسایی شده متعاقبا اعلام می شود.

بر اساس این گزارش، استان خراسان شمالی نیز میزبان چهار تن از 70 شهید گمنام است که در شهرهای آشخانه(مرکز شهرستان مانه و سملقان) و گرمه تدفین می شوند.


استان های "اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان" استان های 22 گانه فوق الذکر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۷

علی اصغر نودهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه پوستر با عنوان «جنگ نرم» با محوریت تهدیدات ماهواره ای به همت کانون بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار گردید.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن ابعاد مختلف جنگ نرم و به منظور افزایش سطح آگاهی و بصیرت افراد جامعه عنوان کرد.

لازم به توضیح است، این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم از ساعت 8 صبح الی 13 بعد از ظهر در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهرستان برای بازدید علاقمندان دایر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۳۰

ضمن تبریک پیشاپیش هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، پروژه های قابل افتتاح شهرداری آشخانه در هفته دولت را به شح ذیل اعلام کرد: 

 

 

1- اصلاح و توسعه معابر ( زیرسازی و آسفالت ) با هزینه ای بالغ بر 12/500/000/000ریال

2- پیاده رو سازی و اجرای موزائیک با هزینه ای بالغ بر 2/500/000/000 ریال 
3- جداسازی آب شرب از فضای سبز با هزینه ای بالغ بر 4000/000/000 ریال
4- اصلاح و توسعه معابر ( بازگشایی خ معلم شرقی ) با هزینه ای بالغ بر 4/000/000/000 ریال
5- توسعه فضای سبز عمومی ( کافی شاپ و سنگ فرش محوطه پارک رضوان )با هزینه ای بالغ بر  2/420/000000 ریال

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۵

به گزارش مرجع وبلاگ نویسان مانه وسملقان:دومین جلسه کمیته ساماندهی کشتارگاه دام آشخانه با حضور اعضای کمیته و به ریاست رسول جهاندوست معاونت فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

 رسول جهاندوست در این جلسه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده و همچنین اعلام استانداری خراسان شمالی، تمامی کشتارگاه های استان به غیر از کشتارگاه شهر بجنورد، سنتی هستند و می بایست تعطیل شوند.
 

وی ادامه داد: در آینده اگر کشتارگاه مناسب با شرایط بهداشتی مدنظر احداث شود، کشتار دام در آن کشتارگاه ها بدون اشکال خواهد بود و رعایت بهداشت و مسائل بهداشتی در کشتارگاه ها از اولویت های فرمانداری می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۳
مسابقات فوتبال لیگ دسته یک استان روز گذشته با انجام 4 دیدار در شهرهای مختلف خراسان شمالی برگزار شد.
در این هفته از رقابتها شهرداری جاجرم نایب قهرمان فصل گذشته در جاجرم با نتیجه 3 بر یک از سد تیم پیام انتظار بجنورد گذشت و ابومسلم اسفراین نیز یک بر صفر مقابل میهمان خود استقلال نوین بجنورد به برتری رسید.
در دیگر دیدار های این هفته در ورزشگاه تختی بجنورد تیم  اوژن این شهر سه بر یک شهرداری آشخانه را از پیش روی برداشت و تیم های موبایل فدک و بربرقلعه بجنورد به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

مسابقات فوتبال لیگ دسته یک خراسان شمالی با حضور 8 تیم در 14 هفته برگزار می شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۳۷

با حذف وایبر و واتس آپ به یاری مسلمانان غزه برویم


توینویس ؛ به نقل ازحرف تو وبلاگ"فانوس 313"نوشت:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

این روز ها، آسمان جهان آفتابی است.

کولر ها روشن... بادبزن ها بر دست... هرکس دنبال سایه ای می گردد تا از پرتو های آفتاب در امان باشد...

اما در غزه،

اشعه های آفتاب، با خود موشک می آورند... موشک که چه عرض کنم؟ قاتل اطفال...

و زنان و کودکان غزه، به دنبال پناهگاه.

اگر سازمان ملل این است، پس ترجیحا تا فلسطین هم یک ملت است، نامش را بردارند...

اگر این است رسم حقوق بشر، بشر آفتاب را هم نمیخواهد...

من سمع منایا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم...

اینک، شرط مسلمانی من و تو این است که ندای خواهران و برادران دینی خود را در فلسطین لبیک گوییم.

این بار، عاشورایی دیگر در کربلای غزه به راه افتاده...

ندای "هل من ناصر" را نمی شنوی؟ شاید این بار، از جانب قلب شکسته ی امام زمانت باشد...

امروز، خط مقدم فقط غزه نیست... فقط مسجدالاقصی نیست... فقط فلسطین نیست...

امروز، خط مقدم در دستان توست...

دشمن مسلمین، امروز اسلحه ای به دست تو داده تا به یاریش بروی...

و تو، تا وقتی در مرز های خودت هستی، حس میکنی که اکنون بهترین استفاده را از ابزار دشمن میکنی و شاید نامش را هم حقه ی جنگ نرم بگذاری...

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۳

جلوی تماس‌تصویری و نرم افزارهای ضداجتماعی تلفن همراه را بگیرید

توینویس

به گزارش باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی؛ این بانوان در نامه خود تأثیرات مخرب و غیر قابل جبران «تماس تصویری» و نرم افزارهای تلفن های همراه مانند تانگو، اینستاگرام، واتس اپ، وایبر و... بر بنیان خانواده و هم چنین تهدید آرامش و امنیت زنان را به جناب مهندس انتظاری متذکر شدند. متن نامه به این شرح است:

باسمه تعالی
دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی، جناب آقای مهندس انتظاری
و اعضاء محترم شورای عالی فضای مجازی


سلام علیکم
همان‌گونه که مستحضرید دیر زمانی است که تیغ تهاجم فرهنگی رگ انسانیت زن را نشان گرفته است و در این شبیخون فرهنگی و غارت اخلاقی کشورهای اسلامی، زنان نخستین قربانی این تهاجم و اولین اسیران دام بحران هویت بوده‌اند.
 نقشی که بانوان متعهد و فداکار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن داشته‌اند، به شهادت همه آنانی که این انقلاب بزرگ را می شناسند و به گواهی امام راحل(قدس‌سره) به یک معنا از نقش مردان نیز بالاتر بوده است و به فرموده امام خمینی(قدس‌سره)؛ «زن، یکتا موجودی است که می‌تواند از دامن خود افرادی به جامعه تحویل دهد که از برکاتش، نه یک جامعه بلکه جامعه‌ها به استقامت و ارزش‌های والای انسانی کشیده شوند».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۱
دکتر نادر نیک پرست با بیان این خبر افزود:در پی مراجعه 400 نفر از اهالی روستای قلعه خان با علائم تهوع و استفراغ به درمانگاه های این شهرستان موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از تعدادی از این افراد و همچنین از آب و غذای مصرفی اهالی روستا نمونه گیری شد که نتیجه نهایی امروز مشخص شود.
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه 90درصد از مراجعه کنندگان از افرادی بودند که از سحری تهیه شده در همان روز مصرف کرده اند این احتمال که علت مسمومیت از غذای مصرفی باشد زیاد است.
 
نیک پرست عدم رعایت نکات بهداشتی در نحوه طبخ ، نگهداری و استفاده از ظروف آلوده می تواند از دلایل این آلودگی باشد.
 
وی با بیان این که حال هیچ کدام از بیماران وخیم نبود و اکنون نیز حال عمومی آن ها بهبود یافته است ، تاکید کرد: تاکنون مورد جدیدی گزارش نشده است ضمن این که یک تیم پزشکی کمکی نیز در روستا مستقر هستند.
 
نیک پرست با اشاره به این که مردم روستا در همان شب از آبی که در تانکری قرار داشت که آن هم از یک چاه غیر مجاز برای آشامیدن برداشت شده بود، استفاده کرده اند، ادامه داد: استفاده از این آب و غذای سحری از شب تهیه شده به طور هم زمان کار را برای تشخیص مشکل کرده است.
 
وی اظهار داشت: براساس علایم و الگوی بیماری مسمومین ، اولویت اول در مسمومیت آن ها را باید غذا دانست اما با این وجود آزمایش هایی درباره آب نیز انجام شده است. دکتر« نیک پرست» تصریح کرد 20 مورد نمونه گیری برای آزمایش بیماری وبا نیز انجام شده است که جواب آزمایش های اورژانسی مانند وبا و آب امروز مشخص می شود و جواب آزمایش هایی که به تهران و مشهد ارسال شده به زمان نیاز دارد.
 

وی ادامه داد: این گونه مسمومیت ها در استان و کشور آن هم در مراسمات و اطعام دسته جمعی ، به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی در محل پخت، نحوه طبخ و نگهداری غذا و آلوده بودن ظروف به ویژه در مناطق روستایی در گذشته نیز وجود داشته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۷:۳۹